Wachttijden

In de zorg zijn wachttijden altijd vervelend. Psychologenpraktijk Perspectief doet er alles aan om deze wachttijden zo kort mogelijk te houden. 

We realiseren ons dat deze wachtlijstindicatie vragen kan oproepen. De onderlinge wachttijden van behandelaren verschillen. Er is een mogelijkheid om op korte termijn te starten, maar door o.a. aanvullende wensen van de cliënt (bv. specifieke voorkeur type behandelaar, behandelmethode of voorkeur voor dag of tijdstip) kan het soms langer duren tot men kan starten.

Volwassenen

Ondanks dat Perspectief er naar streeft om de wachttijden zo kort mogelijk te houden, kan het zijn dat u moet wachten tot het eerste gesprek kan plaatsvinden. De wachttijden kunnen hierbij verschillen per zorgverzekeraar en benodigde behandeling. Om de tijd tussen uw aanmelding en het intakegesprek te overbruggen, kan er gestart worden met e-health. U krijgt dan toegang tot, een online therapiemodule waarbij u thuis alvast aan uw herstel kunt werken. Wanneer er eerder ruimte ontstaat in de agenda van uw behandelaar wordt u door ons gebeld en kan het intakegesprek vervroegd worden. Bij het intakegesprek wordt ingeschat of uw hulpvraag passend is bij het behandelaanbod van Perspectief. Indien dit het geval is kan de behandeling direct na het intakegesprek starten. Het actuele overzicht van wachttijden voor volwassenzorg kunt u hier vinden.

Kinderen en jeugdigen

De wachttijden voor psychologische zorg bij kinderen en jeugdigen verschilt per hulpvraag (behandeling of psychologisch onderzoek) en per gemeentelijke regio. Na aanmelding volgt een telefonische screening waarin door een psycholoog wordt beoordeeld of de problematiek passend is binnen het zorgaanbod van Perspectief. De actuele overzicht van wachttijden voor kinderen en jeugdigen kunt u hier vinden.