Perspectief Cliëntportaal

Bij Perspectief vinden we het belangrijk dat je inzage hebt in de gegevens die bij jouw behandeling horen. Daarom werken we bij Perspectief met een cliëntenportaal.

Inzage in gegevens

Het cliëntenportaal is een beveiligde online omgeving waarin je inzage hebt in je eigen gegevens die in het systeem staan. De gegevens die je hierin kan terugvinden zijn: de uitslag van de klachtenvragenlijst (SQ48/SDQ), het behandelplan, de behandelovereenkomst en de afsprakenkaart.

Inloggen

Na je inschrijving ontvang je van ons secretariaat of op een later moment van je behandelaar je instructies om een eigen inlog aan te maken voor jouw cliëntenportaal. Het inloggen gaat via twee stappen; het invullen van jouw inloggegevens (gebruikersnaam en wachtwoord) en vervolgens ontvang je een sms via jouw telefoon met een code die je moet invoeren.

Toegankelijkheidsverklaring

Deze toegankelijkheidsverklaring is opgesteld op 18 oktober 2021.

Toegankelijkheid cliëntportaal

Digitale toegankelijkheid zorgt ervoor dat iedereen, met of zonder beperking, gebruik kan maken van digitale informatie en digitale dienstverlening. Perspectief vindt het belangrijk dat zorg toegankelijk is voor iedereen. We houden rekening met de toegankelijkheid bij het ontwerpen, bouwen en schrijven van onze websites en apps.

Er zijn internationale richtlijnen opgesteld voor een goede digitale toegankelijkheid, de Web Content Accessibility Guidelines (WCAG). Perspectief streeft ernaar om zich te houden aan de laatste toegankelijkheidsnormen, op het toegankelijkheidsniveau AA. Dit niveau staat voor een goede toegankelijkheid. Op dit moment voldoet Perspectief hier grotendeels aan.

Producten waarvoor deze verklaring geldig is

Maatregelen die we hebben genomen

  • De tekstgrootte past zich op het apparaat aan waarop wordt gewerkt zodat de leesbaarheid op elk apparaat hetzelfde is.
  • We besteden aandacht aan de grootte van de knoppen en het kleurcontrast.
  • Er kan door het grootste gedeelte van de website worden genavigeerd met behulp van het toetsenbord.
  • Onze website is op zo’n manier geprogrammeerd dat speech-to-text software de website al grotendeels goed kan voorlezen.
  • Het portaal schaalt mee als de gebruiker via de instellingen van zijn apparaat de tekstgrootte aanpast.

Wat we nog willen doen

  • Het verbeteren van de toegankelijkheid van formulieren. Niet alle formulierelementen hebben een beschrijving (label). Deze zijn nodig om goed door een formulier heen te navigeren met voorleessoftware.
  • Het verder optimaliseren van het contrast van het portaal.

Vragen en contact

We werken continu aan de toegankelijkheid van het cliëntportaal van Perspectief. Als je problemen ervaart met de toegankelijkheid van Perspectief horen wij dit dan ook graag. Ondervind je een probleem of heb je een vraag over de toegankelijkheid? Stuur dan een mailtje naar algemeen@psychologenpraktijkperspectief.nl.

Jonger dan 16 jaar?

Voor kinderen en jongeren tot 16 jaar geldt dat er niet automatisch een cliëntenportaal wordt aangemaakt.

Wil je wel graag toegang tot het cliëntprotaal? Dit kan in overleg met de behandelaar op een later moment geregeld worden.