Cliënttevredenheid

De doelstelling van Perspectief is om cliënten de best mogelijke psychologische zorg te bieden, waarbij we willen uitblinken in bereikbaarheid, effectiviteit en een persoonlijke aanpak. Om de zorg die we bieden te blijven verbeteren, vinden we het belangrijk om van cliënten te horen wat ze hebben gewaardeerd en wat er beter kan in de geboden zorg. Om deze reden vragen we cliënten na afloop om op twee manieren kenbaar te maken wat hun ervaringen met Perspectief waren. 

Zorgkaart Nederland
Alle cliënten die bij ons in behandeling zijn geweest, vragen wij om een beoordeling achter te laten op Zorgkaart Nederland. Op deze website kunnen cliënten de hulpverlening waarderen met een cijfer en kunnen ze hier een toelichting bij geven. In 2019 waardeerden onze cliënten de hulpverlening van Perspectief met een 9,1.

Zie voor meer informatie: https://www.zorgkaartnederland.nl/zorginstelling/psychologiepraktijk-en-psychotherapiepraktijk-perspectief-psychologenpraktijk-giessenburg-10001725/locaties.

Tevredenheidsvragenlijst CQI
Daarnaast vragen wij alle cliënten om een tevredenheidsvragenlijst (CQI) in te vullen na afloop van de behandeling. Uit deze vragenlijst komt naar voren dat cliënten de hulpverlening van Perspectief in 2019 over het algemeen waardeerden met een 8,6.

In deze vragenlijst kunnen cliënten aangeven hoe tevreden zij waren over de bejegening en de bereikbaarheid van de behandelaar, de uitvoering van de behandeling en de mate waarin zijn zelf beslissingen mochten nemen in het behandelproces. Cliënten doen dit door antwoord te geven op een schaal van 0 tot 5, waarbij 0 staat voor ‘nooit’ en 5 staat voor ‘altijd’. Voorbeelden van vragen zijn: ‘Heeft uw behandelaar u serieus genomen?’ en ‘Heeft u makkelijk contact gekregen met uw behandelaar?’

Categorie Score

(op een schaal van 0-5)

Betekenis van score
Bejegening van de behandelaar 4,84 Gemiddeld genomen geven cliënte aan dat ze grotendeels tot volledig tevreden te zijn over de manier waarop de behandelaar met hen omging.
Bereikbaarheid van de behandelaar 4,63 Gemiddeld genomen geven cliënten aan grotendeels tot volledig tevreden te zijn over de bereikbaarheid van de behandelaar
Mogelijkheid tot samen beslissen 4,19 Gemiddeld genomen geven cliënten aan dat ze grotendeels in staat zijn gesteld om mee te denken over de te bieden hulp.
Uitvoering van de behandeling 4,31 Gemiddeld genomen geven cliënten aan dat ze grotendeels tevreden zijn over de geboden behandeling.

Deze resultaten geven aan dat onze cliënten over het algemeen tevreden zijn over de manier waarop Perspectief hulp heeft geboden. Met name de manier waarop de behandelaren contact maken met cliënten en de bereikbaarheid van de behandelaren, worden gezien als sterke punten van Perspectief. Onze cliënten zijn grotendeels tevreden over de mogelijkheid tot samen beslissingen nemen en de manier waarop de behandeling is uitgevoerd. Aangezien het voor Perspectief belangrijk is om samen met cliënten te zoeken naar een persoonlijke, op maat gesneden aanpak, zullen deze twee punten onze blijvende aandacht hebben in 2020.